HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése

Hiit zsírégetni, HIIT EDZÉS – GYORSTALPALÓ

3 gyakorlat a gyors edzésért

A HIIT edzés során magas és hiit zsírégetni intenzitású mozgásszakaszok váltakoznak egymással előre meghatározott ritmus vagy dinamika mentén. Egy klasszikus HIIT edzés nagyjábólmaximum perces gyakorlatsorból áll, amely tartalmaz hiit zsírégetni, saját testsúlyos gyakorlatokat vagy akár súlyzós feladatokat is. A HIIT edzés módszertana A rövid időtartam mellett a HIIT edzésnek sok hasznos előnye van: az edzés hatására növekszik az aerob és anaerob kapacitás, alacsonyabb szintű oxidatív stressz éri a szervezetünket.

A rendszeres HIIT edzés javítja az inzulin-érzékenységet, segít nagyobb zsírvesztést elérni, illetve az edzés során magasabb a növekedési-hormon kibocsátás is, amit fiatalsághormonként is emlegetnek.

A magas intervallum edzésnek különböző típusaival találkozhatunk. A tabata módszer már haladóknak ajánlott edzésforma, teljes testsúlyos, csupán 4 perces, rendkívül intenzív gyakorlatsort jelent, amelyben a feladatokat végtelen módon tudjuk kombinálni.

A HIIT edzés módszertana

A tabata során elvégzett gyakorlatokat saját célunk szerint tudjuk összeválogatni, hogy éppen szálkásítani vagy izmosodni szeretnénk. Az AMRAP, azaz as many rounds as possible típusú edzés lényege pedig, hiit zsírégetni egy meghatározott időintervallumon belül annyiszor végezzük el az adott gyakorlatot, ahányszor csak tudjuk.

Az AMRAP időtartama nagyon változó, lehet csupán 10 perc, de akár 40 perc hosszú is, rendszeres elvégzésével pedig nagymértékben javíthatjuk állóképességünket. Az AMRAP során fontos, hogy a mennyiség mellett a feladatok hiit zsírégetni elvégzésére is figyeljünk, hiszen a hatékonyságon túl így garantálhatjuk, hogy nem sérülünk meg az edzés során.

Pörgesd fel magad!

HIIT edzés Kinek ajánlott ez a típusú edzés? A HIIT edzés egy igen intenzív edzésforma, így kezdőknek vagy nagy túlsúllyal rendelkezőknek nem ajánlják, mivel jó hiit zsírégetni és közepes állóképesség szükséges hozzá. Rendszeresen fútóknak viszont, akik szintet szeretnének lépni, esetleg versenyre készülnek, nagyon ajánlott edzéstípus. Testsúlycsökkentés A HIIT edzés jobban elősegíti a testsúlycsökkentést, mint az alacsony intenzitású, hagyományos kardió edzések.

HIIT edzés: az eredményes zsírégetés

Ennek magyarázata, hogy az edzés során a magas tejsav szintnek köszönhetően fokozottabb a növekedési hormon kibocsátás, az edzés után pedig kiegyensúlyozottabbá válik az anyagcsere, így az izmokban végbemenő anyagcsere is, amely hozzájárul a zsírégetéshez, illetve a zsírképződést is elnyomja.

Izomépítés Ha már végzel súlyzós edzéseket, és ezek mellé szeretnél hiit zsírégetni HIIT edzést, akkor elsősorban arra kell figyelned, hogy a HIIT egy magas intenzitású edzésforma, eszerint kell kezelned az edzéstervedben is.

hiit zsírégetni fogyás legkeresettebbek

A túl sok túl intenzív programmal könnyen túledzheted magad, így meg kell találnod az egyensúlyt az edzések megoszlásában. A HIIT edzés során a nagy erőkifejtés a gyors izomrostokat veszi igénybe leginkább, így alapvetően nem kell félnünk az izomvesztés jelenségétől.

Milyen eredményekre lehet számítani?

hiit zsírégetni ektomorf könnyen fogyhat

A HIIT edzés tehát egyaránt segít a testsúlycsökkentésben és az izomépítésben is. Mivel a HIIT egy teljes testet érintő edzésforma, így olyan izmokat is megdolgoztathatunk vele, amelyeket egy hagyományos edzés során egyébként nem érintenénk.

A HIIT az egyik leghatékonyabb zsírcsökkentő edzésforma, mivel a testünk oxigén-felhasználása olyan mértékben megnövekszik, hogy az anyagcserénk az edzés utáni 24 órában fokozott szinten pörög.

hiit zsírégetni fogyni fehérnemű

Kezdőként a HIIT edzést még nem érdemes beiktatnunk a heti rutinunkba, csak később, ha már felépítettük az állóképességünket, érdemes lassan, fokozatosan HIIT gyakorlatsorokat végeznünk. Ennek az edzésnek az egyik legnagyobb előnye, amiért nagyon sokan választják, hogy rövid időtartam alatt elvégezhető, általában 10 perc is elég az intenzív gyakorlatok hatékony elvégzésére.

15 PERC HIIT EDZÉS! 100% ZSÍRÉGETÉS!

Nagyon fontos, hiit zsírégetni edzés előtt alaposan melegítsünk be, utána pedig ne feledkezzünk el a nyújtásról sem. A bevezető szakaszban hetikésőbb alkalommal érdemes terveznünk.

Figyelnünk kell viszont arra, hogy ennek az edzésfajtának sokkal hosszabb a regenerálódási ideje, így óvatosnak kell lennünk, nehogy túledzük magunkat.

hiit zsírégetni család lefogy

A sérülések és a túledzés elkerülése érdekében komoly tervezéssel érdemes beépítenünk a HIIT edzéseket a hiit zsírégetni. Magas intenzitású edzés és diéta A HIIT edzés magas intenzitása miatt jelentősen igénybe veszi a szervezetünket, így az étkezésünkre is kiemelt figyelmet kell szentelnünkkülönösen ha a célunk a testsúlycsökkentés. Mint minden edzés esetén, itt is nagyon fontos a megfelelő folyadékbevitel, főként mivel HIIT közben rengeteg hiit zsírégetni veszítünk, így edzés hiit zsírégetni, közben és után is igyunk elegendő vizet.

Az étkezésed szempontjából lényeges, hogy az ételek egyrészt elegendő energiát biztosítsanak számunkra, másrészt az étrendünk egészséges és kiegyensúlyozott legyen.

hiit zsírégetni fogyás mint tünet

Közvetlenül edzés előtt már ne együnk semmit, lehetőleg órával előbb fogyasszunk fehérjében és szénhidrátban gazdag ételeket, például teljes kiőrlésű hiit zsírégetni készült pékárut, banánt vagy almát, édesburgonyát, csicseriborsót, esetleg zabkását.

A HIIT edzés után pedig sürgős fogyási tippek ételeket válasszunk, amelyek segítenek feltölteni az energiaraktárainkat és helyreállítani az intenzív edzés során lebontott izmokat.

Ehhez a legmegfelelőbb, ha edzés után perccel fehérjében és aminosavakban gazdag ételeket fogyasztunk.

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése Értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Ilyen étel például a tojás, a fehér húsok, a tofu, a hummusz, az áfonya, az avokádó, a rukkola és a spenót is. Természetesen, mint minden más edzés esetén, ha alapvetően a testsúlycsökkentés a célunk, az étkezésünkre, étrendünkre is ugyanakkora figyelmet kell fordítanunk, mint a választott mozgásformára. A Legjobb gyógyszerek a fogyás gyors szakértői segítenek neked személyre szabottan kialakítani saját egészséges étrendedet, amellyel elérheted a kitűzött céljaidat.

hiit zsírégetni legjobb módja csak zsírégetésnek

Kapcsolódó cikkek.